måndag, maj 28, 2007

Cant sleep.

Jaha. så sjukt mkt tankar som bara snurrar och stör min borde-sömn.
Känner mig helt tom nu. Tänker på min kära som mår dåligt och önskar att jag kunde göra något. Känner mig sjukt otillräcklig.Vad säger man till någon som är förtvivlad? Vad sa mina nära till mig när jag mådde som sämst? Ärligt talat kommer jag inte ihåg, jag levde i en dimma, men jag vet att det dom sa gjorde mig starkare. Varför finns det ingen handbok på hur man hjälper en vän? Orden känns så meningslösa.
Tänker på massa saker som jag inte kan göra något åt, banalt men jag tänker på Victor Jaras öde. Så hemskt. Sjukt att vi som har det så bra inte uppskattar det som vi borde göra.
Lyssnat på Jara när jag lagade min morsdag middag till mamma och tanken bara slog mig. Avhuggna händer och därmed borttagen frihet att kunna påverka sina landsmän till motstånd.
Jag vill kunna förändra något och men jag vet inte vad eller hur. Störande.

"Come away with me on a bus come away where they can't tempt us with their lies "
Fett flummigt inlägg men jag kan inte fokusera på något, kan inte sätta ord på mina tankar.
Känner mig missnöjd med något, men jag vet inte vad.

Gaaaaah!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minna du är inte alls otillräcklig, hade inte jag haft dej när jag mådde dåligt så vet jag inte vad jag hade gjort! (l) Och det är allt för sant som du säger, det var ju inte alls länge sen Jara blev mördad..Förstår inte hur sådant kan hända!! kramar

Anonym sa...

saknar dej :(
/lea