torsdag, november 02, 2006

Hur blir man smart? genom att läsa mycket antar jag... men om man inte har någon läshjärna, har man ingen som helst chans då? Jag och min kära vän Sonia hade en pytteliten diskussion om detta förut.
Jag jämförde mig med Joey som en gång köpte ett lexikon och bara ville diskutera saker som började på P. Jag vill inte bli sån. Jag förstår inte hur Boas och Malinowski, Durkheim och de andra gubbarna och tanterna bara kan komma på hur samhället är, varför det är så.
Jag sa någonting om en ståltråd förut som Lea tyckte var intelligent, men det räknas inte för jag satt inte framför en öppen brasa med en pipa i munnen, jag stod på ett golv och kände mig helt meningslös.
Antropologi kanske inte är min grej helt enkelt :( fast jag vill ju. Hemtentan kan hälsa hem, jag har gett upp hoppet. Imorgon när jag lämnat in en usel hemtenta eller ingen alls ska jag sätta mig med en kaffe på centralen och se jätte miserabel ut. I min lilla värld hade det då kommit en god fé med lila krusklänning och slängt lite foffbomber (i min värld är foffbomber bra) och gett mig en intelligent min och en elefanthjärna. Sen hade Christian och min käre far (som förövrigt är en extremt lärd människa) blivit så chockade när jag startat en djup diskussion om imprealism och postmodernism.

Ne, nu är det slut på klagandet!

Dagens låt: frireligöst. Vårt tak är allt för tunt, våra frireligösa grannar övar inför söndagars möten genom högljudda sånger och gitarrspel... och mitt nynnande av min och leas officiella låt !I dont know what to do with my self", livskris eller vad säger ni?

Inga kommentarer: